FORMATION OF STRUCTURES OF SOCIAL TYPE ROUND PRODUCERS AS MODERN APPROACH TO THE ORGANIZATION OF MARKET COMMUNICATIONS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-1-3-8
Abstract
In modern conditions of large producers tend to increase the efficiency of commercial activities by using, along with traditional methods of communication, new mechanisms and regulation of relationships. The article deals with the issues of participation of sellers in the conferences of suppliers, which, in the opinion of the author, are a form of realizing the potential of social structures.
In particular, the approach to the organization of market communications in the formation and operation of social structures, is aimed at building closer relations between suppliers and consumers. This means that the relationship between them, in addition to the market and administrative instruments are governed by social incentives. In these circumstances, substantially increasing the role of accumulated reputation that serves as a guarantee, reducing the possibility of unpredictable or opportunistic behavior of players. In addition, participation in group activities helps to further focus attention on the part of industry and regional mass-media, web resources, which could positively affect the corporate image. Participants receive necessary feedback (surveys, questionnaires, brainstorming issues), a platform for collective protection of their interests, as well as acquire the social environment through the exploitation of a new database for analysis and forecasting of commercial and production activities and the situation on the market. New opportunities and threats for vendors and consumers, market communications in collective meetings are examples of contemporary practices of Russian enterprises.
About the Author
V. I. PleshchenkoRussian Federation
канд. экон. наук, нач. управления
8(495) 781-5602
References
1. Круглый стол «Вопросы теории конкуренции» // Современная конкуренция. 2010. № 3 (21). С. 4–37.
2. Клейнер Г.Б. Микроэкономика знаний и мифы теории // Высшее образование в России. 2006. № 9. С. 32–37.
3. Плещенко В.И. Реализация потенциала социальных структур и получение дополнительных конкурентных преимуществ (на примере проведения конференций поставщиков) // Современная конкуренция. 2013. № 2 (38). С. 55–68.
4. Долгин А.Б. Как нам стать договоропригодными, или Практическое руководство по коллективным действиям. М.: ОГИ, 2013. 192 с.
5. Партнерство ради качества. URL: http://www.kamaz.ru/ru/news/2011/04/22 (дата обращения: 01.10.2013).
6. Первая конференция поставщиков Roto Frank в Ногинске. Форум по качеству URL: http://www.roto.ru/3_news2_111017.htm (дата обращения: 01.10.2013).
7. Новые правила для поставщиков Ростсельмаша URL: http://www.rostselmash.com/russia/rus/rsm_in_russia/news/11160.html (дата обращения: 02.10.2013).
8. Играть по правилам (Третий слет поставщиков и подрядчиков ТНК-ВР). URL: http://www.up-pro.ru/library/logistics/procurement/slet-podryadchikov.html (дата обращения: 02.10.2013).
9. На ОАО «АвтоВАЗ» состоялась ежегодная конференция поставщиков. URL: http://www.lada-image.ru/about/for_press/news/na_oao_avtovaz_sostoyalas_ezhegodnaya_konferentsiya_postavshchikov/ (дата обращения: 02.10.2013).
10. ТВСЗ провел конференцию своих стратегических поставщиков. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/65343 (дата обращения: 25.09.2013).
11. ОМК провела II конференцию для поставщиков металлолома. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/56921 (дата обращения: 05.10.2013).
12. ЧерМК собрал поставщиков огнеупоров в преддверии тендерной кампании. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/63149 (дата обращения: 05.10.2013).
13. ОМК провела конференцию для поставщиков. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/59302 (дата обращения: 05.10.2013).
14. Ярославский моторный завод «Группы ГАЗ» провел конференцию поставщиков. URL: http://www.powertrain.ru/news-29-03-2012.html (дата обращения: 05.10.2013).
15. На БМЗ назвали лучших поставщиков по итогам 2011. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/55437(дата обращения: 05.10.2013).
16. «Металл Проект» – лучший поставщик ОМК. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/59380 (дата обращения: 05.10.2013).
17. Олейник А.Н. Институциональная экономика: Учеб. пос. М.: ИНФРА-М, 2010. 416 с.
18. Северсталь-метиз расширяет сотрудничество с добывающими предприятиями URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/66480 (дата обращения: 05.10.2013).
Review
For citations:
Pleshchenko V.I. FORMATION OF STRUCTURES OF SOCIAL TYPE ROUND PRODUCERS AS MODERN APPROACH TO THE ORGANIZATION OF MARKET COMMUNICATIONS. Russian Journal of Industrial Economics. 2014;(1):3-8. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-1-3-8