Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

THE ECONOMIC MECHANISM OF MANAGEMENT TOOLS BY LARGE CORPORATIONS

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-88-94

Abstract

The establishing methods of normative valuation is proposed as an instrument for mechanism of governance o defenseindustrial sector companies (DISC). The achievement of indices values will provide setting a point of economic effectiveness of the DISC with a glance of internal and external environment conditions. The order of setting normative values is based on benchmarking methods, which take into account peculiarities of a certain DISC. In case of need DISC can actualize the normative values. Proposed methodology has significant practical implications as it was tested on the base of scientific production association “Uralwagonzavod”.

About the Authors

N. R. Kelchevskaya
УрФУ им. первого Президента России Б.Н. Ельцина
Russian Federation


A. V. Skripnik
ООО «Уральское конструкторское бюро вагоностроения»
Russian Federation


G. V. Ismagilova
УрФУ им. первого Президента России Б.Н. Ельцина
Russian Federation


References

1. Скрипник А.В. Модель прогнозирования влияния изменений внешней среды на экономические показатели деятельности корпорации / Н.Р. Кельчевская, А.В. Скрипник // Вестник УрФУ. Серия «Экономика и управление». 2012. № 2. С.40 – 46.

2. Методические рекомендации по разработке финансовой политики организации, утвержденные Приказом Минэкономики России от 01.10.97 г. № 118 – М. 2010. URL: http: // www.cbr.ru. (дата обращения: 15.09.2010).

3. Данько Т.П. Управление маркетингом: Учеб. Изд. 2-е, перераб. и доп. М.: ИНФРА-М, 2001. 334 с.

4. Скрипник А.В. Инструментарий управления деятельностью корпораций оборонной промышленности РФ в условиях неопределенности внешней среды: Дис….канд. экон. наук:08.00.05: защищена 25.09.12: утв. 04.02.13. Екатеринбург, 2012. 110 с.

5. Сайт Центрального Банка России. М., 2011. URL: http: // www.cbr.ru. (дата обращения: 10.01.11).

6. Рейдер Р. Бенчмаркинг как инструмент определения стратегии и повышения прибыли / Пер. с англ. А.Л. Раскиной под научн. ред. Т.В. Даниловой. М.: Изд-во РИА «Стандарты и качество», 2007. 248 с.

7. Сайт Федеральной службы государственной статистики М., 2011. URL: http: // www.gks.ru. (дата обращения: 20.04.11).


Review

For citations:


Kelchevskaya N.R., Skripnik A.V., Ismagilova G.V. THE ECONOMIC MECHANISM OF MANAGEMENT TOOLS BY LARGE CORPORATIONS. Russian Journal of Industrial Economics. 2013;(3):88-94. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-88-94

Views: 623


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)