Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

FORMATION OF CORPORATE CULTURE OF ENTERPRISE HIGHER EDUCATION INSTITUTION IN KAZAKHS

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-107-110

Abstract

This article is devoted to the problems in formatting corporate culture in the higher education organizations of entrepreneurial type. Here is investigated the necessity of changes in motivation of the teaching staff to create an entrepreneurial culture in universities.

About the Author

V. R. Zarubina
«Рудненский индустриальный институт»
Kazakhstan


References

1. Шейн Э. Организационная культура и лидерство. 3-е изд. / пер. с англ. Под ред. Т.Ю. Ковалевой. СПб.: Питер, 2007. 336 с.

2. Камерон К., Куинн Р. Диагностика и измерение организационной культуры / Пер. с англ. Под ред. И.В. Андреевой. СПб.: Питер, 2001. 320 с.

3. Hofstede G. Cultures consequences: Intern Differences in work – related values. L.: Beverly Hills. 1980.

4. Чистюхина Ю.С. Корпоративная среда как условие формирования корпоративной культуры вуза // Молодой ученый. 2011. № 11. Т2. С. 193 –197.

5. Государственная программа развития образования Республики Казахстан на 2011 – 2020 годы, Указ Президента Республики Казахстан от 1 февраля 2010 г. № 922 «О Стратегическом плане развития Республики Казахстан до 2020 года»; Указ Президента Республики Казахстан от 19 марта 2010 г. № 957 «Об утверждении Перечня государственных программ».

6. Schulte P. The entrepreneurial university: a strategy for institutional development // Higher education in Europe 2004. V.29. P. 187–193.


Review

For citations:


Zarubina V.R. FORMATION OF CORPORATE CULTURE OF ENTERPRISE HIGHER EDUCATION INSTITUTION IN KAZAKHS. Russian Journal of Industrial Economics. 2013;(3):107-110. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-107-110

Views: 592


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)