IMPROVING THE EFFICIENCY AND QUALITY OF BUSINESS PROCESSES USING BPMS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-1-48-55
Abstract
Organizations that have set themselves ambitious goals sooner or later have to choose a strategy of development: extensive , due to the growth of production or resource intensive - through the use of more effective methods . It is well known that the implementation of an extensive strategy, organization will face a situation where the coordination efforts on the increased number of employees are comparable with the effect of their activities.
Labour productivity is defined not by the level of development of technologies or used equipment. High degree of automation does not guarantee high performance. The latter is a result of proper organization of work – the business processes.
To get the most benefits from the process approach, it is necessary to use special means , which are called control system BP (Business Process Management System). This term means: first, information technology, pro-vides an executable model generation process directly from the graphical model of PD, and secondly, the concept of continuous improvement management BP, offering an evolutionary approach to the changes aimed at improving business efficiency.
In this paper , based on the analysis of commercial banks concludes application prospects BPMS to automate business processes. Alternatives up process management method not the current state of the economy does not allow enterprises to develop extensively.
About the Author
I. G. FedorovRussian Federation
References
1. Хаммер М., Чампи Д. Реинжиниринг корпорации. Манифест революции в бизнесе. М., 2006. 288 с.
2. Бакатина Д., Дювьесар Ж-П., Клинцов В. и др. Эффективная Россия: Производительность как фундамент роста / Бакатина Д., Дювьесар Ж-П., Клинцов В. и др. McKinsey Global Institute, 2009. С. 49–74.
3. Совместное заседание Госсовета и Комиссии по мониторингу достижения целевых показателей развития страны // Официальный веб-сайт Президента России. 23 декабря 2013 г., Москва, Кремль. URL: http:/ / www.kremlin.ru/ news/ 19882 (дата обращения: 05.01.2014).
4. Карр Николас Дж. Блеск и нищета информационных технологий: Почему ИТ не являются конкурентным преимуществом. / Пер. с англ. М.: Издательский дом «Секрет фирмы», 2005. 176 с.
5. Идрисов А. Производительность труда как ключевой фактор конкурентоспособности российской экономики. СБРФ, Москва, 2009.
6. Frei F.X., Kalakota R., Leone A.J., Marx L.M. Process Variation as a Determinant of Bank Performance: Evidence from the Retail Banking Study. Management Science, 1999. Vol. 45, No. 9. P. 1210–1220.
7. Hallerbach A., Bauer T., Reichert M. Capturing Variability in Business Process Models // The Provop Approach. Journal of Software Maintenance and Evolution: Research and Practice, 2009. Vol. 22 (6–7). P. 519–546.
8. Sinur J. Drivers for BPM: 11 Money-Relevant Reasons to Start. Gartner, Inc. 24 February 2004.
9. Фёдоров И.Г. Процессно-ориентированные информационные системы // Информационные системы и технологии / под ред. Ю.Ф. Тельнова. М.: Юнити-Дана, 2012. 303 с.
10. Черняк Л. BPM: близкие перспективы и далекие горизонты. Открытые системы, 2004. №. 11. С. 25–29.
11. Нив Г. Пространство доктора Деминга: Принципы построения устойчивого бизнеса. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 376 с.
12. Cohen S., Free D. Four Road Maps to Bank Agility With Enterprise BPM and SOA. Gartner Inc., G00148015.
13. Дяченко О. Лоскутная автоматизация мешает интеграции бизнеса, банк должен работать как единая организация // Банковское обозрение. № 7. 2006. С. 64–66.
14. Рахмани Д. ИТ в банке: как оседлать волну кредитов. CNews.ru. 2007. www.cnews.ru/reviews/.
15. Whitepaper. First Horizon – Regulatory Compliance Through BPM 2007. URL: http:/ / busmanagement.com/ issue-8/ first-horizon-regulatory-compliance-through-automated-bpm / (дата обращения: 08.02.2014).
16. Wald R. Large Scale BPM Implementation at JPMorgan // BPMInstitute.org. 2007. URL: http:/ / www.bpminstitute.org/ resources/ presentations/ case-study-third-wave-large-scale-bpm-implementation-jpmorgan (дата обращения: 08.02.2014).
17. Metastorm. Metastorm Customer Success Story: Bendigo Bank // Open Text Resource Center. 2007. URL: http:/ / bps.opentext.com/ resource-center/ c/ customer-services (дата обращения: 08.02.2014).
18. A Datamonitor Whitepaper for TIBCO. The Need for Process Excellence Strategy for Growth, Efficiency and Compliance in Retail Banking. Datamonitor, 2005.
19. Sinur J. Justifying BPM Projects Gartner Inc., 2004.
Review
For citations:
Fedorov I.G. IMPROVING THE EFFICIENCY AND QUALITY OF BUSINESS PROCESSES USING BPMS. Russian Journal of Industrial Economics. 2014;(1):48-55. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-1-48-55