Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

SYNERGIES FROM THE INTEGRATED AND COMPLEX USE OF THE EDUCATIONAL ORGANIZATION’S POTENTIAL

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-4-115-120

Abstract

For the modern high school the prompt response to the changing society needs is very important. A large university is especially lagging behind in this respect, and it can only compensate this imperfection by creation of special mechanisms allowing to rapidly detect signals of the environment and to analyse their response to changes in the activity. In the context of multi-functional activities of the university it is necessary to complexly utilize available potentials (resources), making it possible to increase the optimal cost efficiency of resources. The effectiveness of the higher education institution presents a multilateral category that includes both economic and social components. The rigging of high schools with the latest equipment and appliances presents the most important but not the sole task. For the efficient and effective performance of the university, a combination of modern equipment and high potential of its professional stuff is required. The quality of the university’s activity is the combination of properties securing its ability to meet the educational needs in accordance with its purpose. The result of the university’s activity is expressed by high quality educational services, i.e. the high level of knowledge of its graduates. To achieve the envisaged results in the educational and scientific activities and in the qualification level of teachers the application of new technologies, techniques, different studies must became basic resulting in synergies from the complex potentials.

About the Authors

N. A. Tkalich
NUST «MISIS», 119049, Moscow, Leninsky Prospect h.4, Russia
Russian Federation

Senior Lecturer 



L. P. Gordeeva
NUST «MISIS», 119049, Moscow, Leninsky Prospect h.4, Russia
Russian Federation

Assistant



V. P. Solov’ev
Stary Oskol Technological Institute named after A.A. Ugarov NUST «MISIS» 309516, Belgorod region, Stary Oskol, md. Makarenko, h. 42. Russia
Russian Federation

Candidat of Technical Sciences, Professor



References

1. Салихов Б.В. Интеллектуальный капитал организации: сущность, структура и основы управления. М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2009. 71 с.

2. Смирнов Э.А. Теория организации: учеб. пос. М.: ИНФРА-М, 2010. 97 с.

3. Лукичева Л.И. Управление интеллектуальным потенциалом: учеб. пос. М.: «Омега-Л», 2010. 191 с.

4. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 28 января 2013 года № 67-р «Об установлении соотношения численности профессорско-преподавательского состава к численности обучающихся в Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации». URL: http://www.rg.ru/2013/02/04/proporciya-site-dok.html. (дата обращения: 16.06.2014).

5. URL: http://www.gks.ru. (дата обращения: 23.04.2013).

6. URL:http://www.misis.ru/tabid/2577/Default.aspx. (дата обращения: 16.06.2014).

7. URL:http://www.zakonrf.info/gk/132/. (дата обращения: 01.07.2014).

8. URL:http://минобрнауки.рф. (дата обращения: 03.10.2014).

9. Результаты мониторинга деятельности государственных вузов и их филиалов от 1 ноября 2012 года. URL:http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/ %D0 %BD %D0 %BE %D0 %B2 %D0 %BE %D1 %81 %D1 %82 %D0 %B8/2775 (дата обращения: 03.10.2014).

10. Гражданский Кодекс Российской Федерации, Глава 6, ст.132. URL: http://pigmus.narod.ru/docs/gk_rf/6.html. (дата обращения: 01.07.2014).

11. Федеральный закон № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 года. URL:http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.html (дата обращения: 01.07.2014).

12. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации № 310 от 18 апреля 2012 года «О Концепции осуществления Министерством образования и науки Российской Федерации полномочий собственника в отношении имущества подведомственных организаций (в отношении объектов движимого и недвижимого имущества)». URL:http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc;base=EXP;n=292759. (дата обращения: 01.07.2014).

13. Перескокова Т.А., Соловьев В.П. Процессный подход в подготовке профессиональных кадров // Экономика в промышленности. 2014. № 4. С. 108.

14. Соловьев В.П., Крупин Ю.А., Перескокова Т.А. Образование для инновационной экономики. Ст. Оскол: «ТНТ», 2014. 272 с.


Review

For citations:


Tkalich N.A., Gordeeva L.P., Solov’ev V.P. SYNERGIES FROM THE INTEGRATED AND COMPLEX USE OF THE EDUCATIONAL ORGANIZATION’S POTENTIAL. Russian Journal of Industrial Economics. 2014;(4):115-120. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-4-115-120

Views: 678


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)