VALUE-BASED MANAGEMENT FOR RUSSIAN COMPANIES
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-2-28-31
Abstract
In the paper a comprehensive theoretical and methodological approach to Value-Based Management is proposed,
clarifies the conceptual apparatus, issues of making investment decisions based on expectations of investors are discussed.
References
1. Ernst & Young’s European Investment Monitor 2012.
2. Набиуллина Э.С. Концепция долгосрочного социально-экономического развития РФ до 2020 г.
3. Rappaport A. Creating Shareholder Value: A Guide for Managers and Investors. – Rev. and updated ed. - New York: Free Press, 1998. – 224 p.
4. Stewart В. The Quest for Value: a Guide for Senior Managers. New York: Harper Collins Publishers, 1991. – 800 p.
5. Костюхин Ю.Ю., Анисимов А.Ю. Инвестиционная стратегия фирмы: монография. – М.: Изд-во РГТЭУ, 2010. – 216 с.
6. Костюхин Ю.Ю., Шерстнева М.А. Управление стоимостью компании: теоретические аспекты. Кавказские научные записки.– М.: Изд-во. Академии наук Абхазии, РГТЭУ, 2010.
7. Бринза В.В., Костюхин Ю.Ю., Шерстнева М.А., Райков Ю.Н. Многофакторная модель промышленного предприятия как инструмент повышения стоимости компаний // Экономика в промышленности. 2013. № 2. С.63-67
8. Коупленд Т., Долгофф А. Outperform with Expectations-Based Management. John Wiley & Sons, 2011. – 358 p.
9. Шерстнева М.А., Костюхин Ю.Ю. Model of decisionmaking on the basis of expectations of shareholders and portfolio investors. 2nd International Conference on Recent Trends in Structural Materials COMAT 2012. Conference materials. Tanger Ltd., Ostrava 2012.
Review
For citations:
Sherstneva M.A. VALUE-BASED MANAGEMENT FOR RUSSIAN COMPANIES. Russian Journal of Industrial Economics. 2013;(2):28-31. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-2-28-31