Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

R-AND-D-CONSUMING ENTERPRISE AS AN OBJECT OF STRATEGIC MANAGEMENT

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2011-2-21-24

Abstract

The paper presents: strategy of business activity of modern innovative enterprises; adoption of new, efficient, scientifically developed technologies and technological breakthrough; the main elements of governmental scientific-and-technological policy of the Russian Federation in near future and long-term outlook.

About the Authors

T. L. Savostova
Международный институт управления МГИМО (У МИД РФ)
Russian Federation


A. L. Biryukov
Российский химико-технологический университет им. Д.И. Менделеева
Russian Federation


References

1. Путилов А.В. Введение в технологический мар кетинг развития наноиндустрии. – Изд. Дом МИСиС, 2008. – 135 с.

2. Савостова Т.Л., Саркисов П.Д., Бирюков А.Л. Управление интеллектуальными ресурсами – основа инновационной деятельности // Изв. вузов. Химия и химическая технология. 2008. Т. 51. Вып.1.

3. Бирюков А.Л., Савостова Т.Л. Механизм организации инновационного предпринимательства в вузе. // Восьмая межвузовская учебно-методическая конференция «Современные тенденции подготовки химиков-технологов: международный опыт и российские традиции». 2006.

4. Трансфер технологий / А. Л. Бирюков, А. В. Путилов, В. В. Меньшиков, Д.А. Бобров. – М.: РХТУ им. Д.И. Менделеева, 2006. – 137 с.


Review

For citations:


Savostova T.L., Biryukov A.L. R-AND-D-CONSUMING ENTERPRISE AS AN OBJECT OF STRATEGIC MANAGEMENT. Russian Journal of Industrial Economics. 2011;(2):21-24. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2011-2-21-24

Views: 513


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)