MULTI-FACTOR MODEL OF THE COMPANY AS A TOOL OF COMPANY'S VALUE INCREASING
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-2-63-67
Abstract
One of the most important aspects of Value-Based Management is identification of the value factors that have the greatest impact on the value of the enterprise, and risk factors in order to monitor and to control them.
In this article the system of value factors of the company is proposed. Also the process of building a predictive model of industrial enterprise on the basis of value factors, using qualitative simulation is considered.
About the Authors
V. V. BrinzaRussian Federation
J. J. Kostyukhin
Russian Federation
M. A. Sherstneva
Russian Federation
Y. N. Raikov
Russian Federation
References
1. Milton Friedman. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits // New York Times Magazine. Sept. 13. 1970. Рp.122–126.
2. Старюк П.Ю. Управление стоимостью компании как основная задача корпоративного управления // Корпоративные финансы. 2007. № 2. С. 5–16.
3. Шерстнева М.А., Костюхин Ю.Ю. Ways of increasing the shareholders’ wealth. Corporate Governance – Theory and practice, 2012: Conference materials. Krakow: AGH University of Science and Technology, 2012.
4. Костюхин Ю.Ю., Шерстнева М.А. Управление стоимостью компании: теоретические аспекты / Кавказские научные записки. М.: Изд-во Академии наук Абхазии; РГТЭУ, 2010. С. 90–102.
5. Ивашковская И.В. Управление стоимостью: вызовы российскому менеджменту // Российский журнал менеджмента. – 2004. – № 4. С. 113–132.
6. Костюхин Ю.Ю., Анисимов А.Ю. Инвестиционная стратегия фирмы: монография. – М.: Изд-во РГТЭУ, 2010. – 216 с.
7. Каплан Р., Нортон Д. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию. – ОлимпБизнес, 2010. – 128 с.
8. Бринза В.В., Шляхов М.Ю., Зернов С.М. и др. Первое в России промышленное производство сверхпроводящих материалов: прогнозирование потенциала развития// Экономика в промышленности. 2011. № 4. С. 33–47.
9. Бринза В.В., Германова А.В., Кузнецов И.С. Альтернативы посткризисного развития металлургических предприятий: прогнозирование последствий. Экономика в промышленности. 2010. № 3. С. 10–20.
Review
For citations:
Brinza V.V., Kostyukhin J.J., Sherstneva M.A., Raikov Y.N. MULTI-FACTOR MODEL OF THE COMPANY AS A TOOL OF COMPANY'S VALUE INCREASING. Russian Journal of Industrial Economics. 2013;(2):63-67. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-2-63-67