CREATION THE COMPANY STRATEGY ON THE BASIS OF VECTOR MODEL TO MAKE MANAGERIAL DECISIONS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2010-2-21-25
Abstract
The article is devoted to studying mathematical models which represent economic entitis mathematically, including company strategy. The authors suggest mathematical models of company strategy as the aggregate criteria to make managerial (strategic) decision.
About the Authors
S. A. SirotkinRussian Federation
N. R. Kelchevskaya
Russian Federation
References
1. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учеб. для вузов/ Пер. с англ. под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
2. Ансофф И. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
3. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. – СПб: Питер, 1999. – 416 с.
4. Минцберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб: Питер, 2000. – 336 с.
5. Виленский П.Л., Лившиц В.Н., Смоляк С.А. Оценка эффективности инвестиционных проектов: Теория и практика: Учеб.-практ. пособие. – М.: Дело, 2001. – 832 с.
6. Смоляк С.А. Оценка эффективности инвести- ционных проектов в условиях риска и неопределен- ности (теория ожидаемого эффекта). – М.: Наука, 2002. – 182 с.
7. Шоломицкий А.Г. Теория рисков. Выбор при неопределенности и моделировании риска. Учебное пособие для вузов. — М.: Изд. дом ГУ ВШЭ, 2005. – 400 с.
Review
For citations:
Sirotkin S.A., Kelchevskaya N.R. CREATION THE COMPANY STRATEGY ON THE BASIS OF VECTOR MODEL TO MAKE MANAGERIAL DECISIONS. Russian Journal of Industrial Economics. 2010;(2):21-25. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2010-2-21-25