FEATURES OF THE FORMATION, DEVELOPMENT AND EVALUATION OF GOODWILL AS A RESOURCE FOR MANUFACTURING COMPANIES IN THE PRESENT CONDITIONS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-12-16
Abstract
In today's economy significantly increases the role of the business reputation of the company in ensuring sustainability and efficiency of business processes. The very notion of goodwill is a complex and multifaceted, that predetermines the specific problems of its quantitative and qualitative assessment. As a resource for businesses, it has a number of features, in particular, has greater stability relative to other assets of the firm. Shown that the reputation is formed within the society, changes in the system of reference points in accordance with the basic laws of dialectics.
References
1. Калинский О.И. Имидж и репутация компаний сегодня – URL: http://www.promros.ru/magazine/2012/jun/imidzh-i-reputaciya-kompanij-segodnya.phtml (дата обращения: 10.05.2013).
2. Соломанидина Т., Резонтов С., Новик В. Деловая репутация как одно из важнейших стратегических преимуществ компании // Управление персоналом. 2005. № 3. С. 32–35.
3. Долгин А.Б. Как нам стать договоропригодными, или Практическое руководство по коллективным действиям. М. : ОГИ, 2013. 192 с.
4. Институциональная экономика : Учеб. пособие / Под рук. акад. Д.С. Львова. М. : ИНФРА-М, 2001. 318 с.
5. Корстен Д., Пётцль Ю. Эффективное взаимодействие с потребителем – Интеграция логистических цепей. М. : КИА центр, 2006. 120 с.
6. Играть по правилам (Третий слет поставщиков и подрядчиков ТНК-ВР) URL: http://www.up-pro.ru/library/logistics/procurement/slet-podryadchikov.html (дата обращения: 10.05.2013).
7. Владимир Путин вернул долг Мечелу: URL: http://www.ng.ru/economics/2010-07-26/4_mechel.html (дата обращения: 10.05.2013).
8. Белая металлургия: URL: http://www.kommersant.ru/doc/1900153 (дата обращения: 10.05.2013).
9. Тазетдинов В.И. «Белая металлургия» в трубном производстве как основа эффективного инновационного развития экономики предприятия и региона // Экономика в промышленности. 2012. №1. С. 47 – 52.
Review
For citations:
Pleschenko V.I. FEATURES OF THE FORMATION, DEVELOPMENT AND EVALUATION OF GOODWILL AS A RESOURCE FOR MANUFACTURING COMPANIES IN THE PRESENT CONDITIONS. Russian Journal of Industrial Economics. 2013;(3):12-16. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2013-3-12-16