INTERNATIONAL REQUIREMENTS FOR TRAINING AND ACCREDITATION EDUCATIONAL PROGRAMS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2012-1-135-140
Abstract
The article covers the issues connected with requirements for graduates in modern conditions, that defines the «standards» in higher education. Given the characteristics of organizations having in its composition bodies accreditation of educational programs and certification: ABET (USA), ECUK (UK), CCPE (Canada), IEAust (Australia) and others, with an indication of the requirements for specialists, and, accordingly, to the educational programs of educational institutions of those countries that are parties to these organizations and share their goals, objectives and ideas. The differences in training program and accreditation criteria for educational programs between European and American approaches have been analyzed.
About the Author
A. V. AleksakhinRussian Federation
References
1. Материалы семинара-тренинга экспертов Ассоциации инженерного образования России в НИТУ «МИСиС» 24–26 мая 2010 года.
2. Постановление Правительства Российской Федерации от 27 сентября 2011 года № 800 г. Москва «Об утверждении положения государственной аккредитации федеральных государственных образовательных учреждений высшего профессионального образования, реализующих образовательные программы высшего профессионального и послевузовского профессионального образования на основе образовательных стандартов и требований, устанавливаемых ими самостоятельно». «Российская газета» – Федеральный выпуск № 5601 от 7 октября 2011 г.
3. Дик Н.Ф. Лицензирование, аттестация и аккредитация образовательного учреждения: кн. соврем. рук.– 2-е изд., перераб. и доп. – Ростов-н/Д: Феникс, 2006. – 315 с.
4. Шиндер И. Порядок проведения государственной аккредитации // Бюджетные учреждения образования: бухгалтерский учет и налогообложение. 2010. № 1. С. 15 – 18.
Review
For citations:
Aleksakhin A.V. INTERNATIONAL REQUIREMENTS FOR TRAINING AND ACCREDITATION EDUCATIONAL PROGRAMS. Russian Journal of Industrial Economics. 2012;(1):135-140. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2012-1-135-140