THE INNOVATION – EDUCATION SYSTEM AS THE BASE FOR THE INNOVATIVE ECONOMY DEVELOPMENT
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-2-32-36
Abstract
For balanced socio-economic development of industrial enterprises of Russian regions proposed integrated continuous professional education system (NIPOS) training, which involves the interaction of secondary and higher education institutions with industry. Theoretical and practical training, as well as scientific and practical activities in an innovative educational system implemented throughout the life ways of man: the pupil – student – Specialist (employee). The principles of the interaction of socio-economic activities in systems with integrated educational system that promotes the formation and development of knowledge, skills and abilities, which is a determining factor in the growth of the modern industrial enterprise. NIPOS can become the basic educational integrated structure, forming a knowledge economy industrial region.
About the Author
Е. A. DubikRussian Federation
candidate of Economic Sciences, Associate Professor
References
1. Стратегия–2020: Новая модель роста – новая социальная политика. URL: http://www.kommersant.ru/Docs/2011/2011d153-doklad.pdf (дата обращения: 04.05.2013).
2. Митякова О.И. Проблемы устойчивого развития экономики России на основе инновационных преобразований Н. Новгород: НГТУ им. Р.Е. Алексеева, 2009. 245 с.
3. Климов Г. Спасти промышленность. Журнал о стратегии развития территории и бизнеса. URL: http://biz-ter.ru/articles/?art_id=100&gr=7 (дата обращения: 04.05.2013).
4. Социально-экономическое развитие муниципальных районов и городских округов Нижегородской области: оценка, анализ и тенденции развития по итогам 2012 года// Информационно-аналитический бюллетень. Выпуск 29, 2013.
5. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 г.
6. Приоритетный национальный проект «Образование».
7. URL: http://xn--80abucjiibhv9a.xn--p1ai/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%8B/%D0%BF%D0%BD%D0%BF%D0%BE.(дата обращения: 04.05.2013).
8. Митякова О.И., Дубик Е.А. Трансфер экономических знаний в промышленно малые регионы России: ключ к инновационному развитию// Экономика, статистика и информатика Вестник УМО. 2013. №4. С. 86–89.
9. Дубик Е.А. Непрерывное и интегрированное профессиональное образование в развитии человеческого капитала // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. №6. С. 34–36.
10. Матиашвили В.М. Разработка технического задания как основа системы управления качеством образовательных программ // Инновационные технологии управления организационными изменениями: Сб. научн. Труд./ Под общей ред. В.М. Матиашвили. Н. Новгород: Издательство НГМА, Н. Новгород, 2004. С. 136–140.
11. Меморандум непрерывного образования Европейского Союза. URL: http://www.znanie.org/docs/memorandum.html#up. (дата обращения: 04.05.02013)
12. Дубик Е.А. Интегрированное профессиональное образование// Нижегородское образование. 2013. №3 С. 30–34.
Review
For citations:
Dubik Е.A. THE INNOVATION – EDUCATION SYSTEM AS THE BASE FOR THE INNOVATIVE ECONOMY DEVELOPMENT. Russian Journal of Industrial Economics. 2014;(2):32-36. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-2-32-36