Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

COLLECTIVE CLUB TYPE COMMUNITIES AS THE NEW SOURCE OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF GOODWILL

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-3-18-24

Abstract

Under modern conditions the presence of an established positive business reputation plays a large role in the competitiveness of industrial companies. The image  being  a product of public assessment of the various aspects of the company, there appears necessary to  apply different  mechanisms for its multiplication and development, and , in particular, to intensify contacts, to expand social circle, to  attract the attention of  target audience to your work, etc. The objective necessity of systematic rising  of the image, the inevitable subsequent image exchange  between carriers considering the simultaneous development of communication instruments  and methods of in the business  promotes the integration of industrial enterprises in the informal social groups around image gravity.centres (vertical form) or in horizontal integration communities , built according to sectors or economic activity. The author believes that in the context of globalization, the further development of the institutions and of the «new economy» infrastructure the  belonging to communities becomes one of the most important condition for the effective growth of the reputational capital. This raises a number of issues which require separate consideration. They are linked both with estimation of collective image and with  economic motives and restrictions defining the behavior of associations participants.

About the Author

V. I. Pleshchenko
GOZNAK Federal State Unitary Enterprise, Mytnaya Str. 17, Moscow, Russia 115162,
Russian Federation

Candidate of economic sciences, Head of Department.



References

1. Клейнер Г. Микроэкономика знаний и мифы теории // Высшее образование в России. 2006. № 9. С. 32–37.

2. Долгин А.Б. Манифест новой экономики. Вторая невидимая рука рынка. М.: АСТ, 2010. 256 с.

3. Долгин А.Б. Как нам стать договоропригодными, или Практическое руководство по коллективным действиям. М.: ОГИ, 2013. 192 с.

4. Плещенко В.И. Реализация потенциала социальных структур и получение дополнительных конкурентных преимуществ (на примере проведения конференций поставщиков) // Современная конкуренция. 2013. № 2 (38). С. 55–68.

5. Плещенко В.И. Конференции поставщиков как механизм рыночных коммуникаций промышленного предприятия // Бюллетень научно-технической и экономической информации «Черная металлургия». 2012. № 9. С. 75–80.

6. Трубная отрасль РФ: итоги, перспективы и риски. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/68578 (дата обращения: 10.03.2014).

7. Северсталь-метиз расширяет сотрудничество с добывающими предприятиями. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/66480 (дата обращения: 10.03.2014).

8. Благовещенский арматурный завод провел конференцию с партнерами предприятия. URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/67109 (дата обращения: 10.03.2014).

9. С 27 по 29 ноября в ООО «Курскхимволокно» состоялась конференция потребителей полиамидных технических нитей «Перспективы и развитие сотрудничества в 2014 году». URL: http://www.kur-skvolokno.ru/component/content/article/102.html (дата обращения: 10.03.2014).

10. Конференция потребителей ЗАО «Эпиэл» в честь 15-летия компании. URL: http://epiel.ru/ru/news/2013/konferentsiya_potrebiteley_zao_epi el_v_chest_15_letiya_kompanii/ (дата обращения: 10.03.2014).

11. На ЗАО «Ярославская бумага» прошла конференция потребителей бумажной продукции. URL: http://tdbf.ru/news/conference-Yarpaper.htm (дата обращения: 10.03.2014).

12. Конференция с потребителями и дилерами продукции на ООО «Сарансккабель-Оптика». URL: http://opticenergo.ru/99.html (дата обращения: 15.01.2014).

13. ОМК вступила в НП «Русская сталь». URL: http://www.metalinfo.ru/ru/news/69296 (дата обращения: 10.03.2014).


Review

For citations:


Pleshchenko V.I. COLLECTIVE CLUB TYPE COMMUNITIES AS THE NEW SOURCE OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF GOODWILL. Russian Journal of Industrial Economics. 2014;(3):18-24. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2014-3-18-24

Views: 661


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)