MECHANISM OF DOMESTIC SHIPBUILDING DEVELOPMENT BY MEANS OF FORMING INDUSTRIAL CORPORATIONS
https://doi.org/10.17073/2072-1633-2011-1-40-43
Abstract
The paper makes clear the concept and essence of the domestic shipbuilding industry and its main sub-industries: defensive and civil shipbuilding. The analysis is carried out for a condition of defensive and civil shipbuilding as of the current moment and also for the main problems facing domestic shipbuilding. The necessity of reforming this industry is explained and the basic directions of structural changes are presented.
References
1. Леонтьев Р.Г., Веретенников Н.П., Адаменя А.И., Орлов А.Л. Отраслевые корпорации и региональный бизнес: интеграция интересов. Научное издание. – М.: ВИНИТИ РАН, 2009. – 616 с.
2. Струков А. Стратегия развития. Государствен ные фарватеры судостроения // Транспорт России. – 2006. – 28 августа – 3 сентября.
3. Концепция структурных преобразований в судостроительной промышленности. – М.: ОАО «Концерн средне- и малотоннажного кораблестроения», 2006. – 19 с.
4. Коптев Ю., Аронов А. Судостроителей объединяют в корпорацию // Известия. 2007. 14 марта.
5. Христенко В.Б. «Материалы к докладу «Об основных направлениях развития гражданской морской техники на 2009–2016 годы». http://www.ksri.ru/rus/year/report1.htm
6. Указ Президента РФ об открытом акционерном обществе «Объединенная судостроительная корпорация» от 21 марта 2007 года № 394.
Review
For citations:
Proklov K.B. MECHANISM OF DOMESTIC SHIPBUILDING DEVELOPMENT BY MEANS OF FORMING INDUSTRIAL CORPORATIONS. Russian Journal of Industrial Economics. 2011;(1):40-43. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2011-1-40-43