Preview

Russian Journal of Industrial Economics

Advanced search

THE METHOD OF FORMING AN INTEGRATED APPROACH TO THE ASSESSMENT OF THE BUSINESS COMPANY'S REPUTATION

https://doi.org/10.17073/2072-1633-2012-1-98-103

Abstract

The article is devoted to the evaluation of goodwill entity. The relevance of this topic is due to increasing interest from business leaders, investors in money terms the current reputation of a going concern in the implementation of procedures, «the merger-absorption», «sale». Established at the present stage approach to assessing the company's reputation it is advisable to upgrade due to the lack of objectivity. The article covers the main approaches and methods of diagnosing the state of professional reputation. The author proposed a method of forming an integrated approach to the assessment of business reputation on the basis of existing assessment methods.

About the Author

L. N. Ustinova
Казанский государственный архитектурно-строительный университет
Russian Federation


References

1. Баканов М.И., Мельник М.В., Шеремет А.Д. Теория экономического анализа / Под ред. М.И. Баканова. – М.: Финансы и статистика, 2006. – 165 с.

2. Валдайцев С.В. Оценка бизнеса и управление стоимостью предприятия: Учеб. пос. – М.: Дело, 2003. – 480 с.

3. Демкова Е.Н. Особенности структуры позитивного корпоративного имиджа предприятия в современных условиях // Инновационные процессы в управлении предприятиями и организациями: Сборник статей Международной научно-практической конференции № 12. – Пенза, 2002. – С. 90–93.

4. Десмонд,Г., Келли Р. Руководство по оценке бизнеса. М.: Российское общество оценщиков, 1996. – 345 с.

5. Козырев А.Н., Макаров В.Л. Оценка стоимости нематериальных активов и интеллектуальной собственности. – М., 2003. – 227 с.

6. Лашхия В.Ю. Оценка деловой репутации компании методом опционов // Финансовая газета. 2001. № 18. С. 4.

7. Пратт Ш. Оценка бизнеса / Пер. с англ. – М., 2006. – 545 с.

8. «ФИНАНС» № 3(44) 26.01–1.02 2004.

9. Школин А. Репутация под лупой // Финансовая газета, 2004. № 21. С. 12–15.

10. http://www.gumilev-center.ru/?p=2617.

11. http://www.rosalcohol.ru/site.php?id=163&table=c21lZ191.


Review

For citations:


Ustinova L.N. THE METHOD OF FORMING AN INTEGRATED APPROACH TO THE ASSESSMENT OF THE BUSINESS COMPANY'S REPUTATION. Russian Journal of Industrial Economics. 2012;(1):98-103. (In Russ.) https://doi.org/10.17073/2072-1633-2012-1-98-103

Views: 809


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2072-1633 (Print)
ISSN 2413-662X (Online)